Torsdag i mars

Jag drömde om dig
Jag hörde inte vad du sa,
du pratade inte till mig,
Du redovisade resultat så seriös
Smakfull, värdig, utan lustar
Ingen plats för något jag har
Du var alla andras, så naturligt.
Jag stod bakom dig i hissen efteråt
Försökte styra mina cementklumpar till andetag bort från din kropp och ande
Aldrig mer skulle jag störa med mig
Med korkad tanke eller klassiskt skrik
Du sträckte armarna bakåt, jag fångades, trycktes mot din rygg, en manchesterrygg
Du höll fast mig och hissen slutade aldrig åka
Dina fingrar snuddade vid min hud och planeten ändrade sin form
Annars hände ingenting.

Kommentera

