Genomfart

Lisa skriver ”hur jag älskar att vara kropp” och det är snabbast att svara dig med ett djupt ljud, som om varje nagel mot ryggraden betydde mer än någonting annat på jorden. Just då, som när varje del av solen träffar varje del av inälvornas äckliga innanväggar, vill jag bara bli något mer än människa och förberedelsen för flykt. Be mig sluta jaga över gränserna. Tågen dunkar inte som förr, när jag skrev att jag faller för stormarna. Taket faller ner nu, över mig, samtidigt som din barmark lyfter

Kommentera

