två tungor har mitt hjärta

introduktionen
huvudet och bakifrån, mot det andra huvudet
trycker underarmarna oss närmare
den där förbannade visan,
något om en orm? jag har legat med kinden en miljon gånger mot tonerna
blundar i tre sekunder för att inte glömma

om jag drar några djupa andetag nu så går jag av
då måste jag ta bron till dig
veta att det inte finns något fäste längre, ingen tid

vill inte känna till tonerna, överflyttningarna
kräver att någon byter ut rytmen, påminnelsen, muskelminnet
övergivna meddelanden på frukostbordet

det går att andas igen kanske, eller ångra aldrig dig, det är det viktigaste

jag älskar dig för evigt blir aldrig din

Kommentera

