Efter det fotografiska

jag vill ligga med fötterna mot dina skuldror och skriva i min bok
lösryckta citat och gråa dofter, lutningarna i smakerna
bakom bokhyllan
badkarskanten
fortsätt fantisera för fantasier håller både
värme och kyla, vänder lakan
krymper tiden
mitt i septembers äpplen, äter, luktar, byter pennor
min högerhand är bättre mot din nacke för naglarna är längre
jag kan baka med den vänstra
men kan är inte ska,
oavsett mitt uttal
jag lämnar frukten ifred, räknar busstidstabeller

Kommentera

