såren hos tigrarna

jag längtar efter dig så det skär i bröstet. jag springer, fort, snabbare, i motvind när nyheten kommer mellan molnen på kvällshimlen. det finns inga andar i träden. stenarna upphör plötsligt att rulla ner från kullen mot slätten där ingen smeker av kläder med fingrar som skulle kunna vara blommor. om färgerna stämde överens. det finns inga färger, vinden smakar kött. stinker kött. stinker ner i halsen, in i öronen, välter varje hårstrå på min kropp tills jag bara hålls uppe av inflammationer.

det var oväntat. någonting rinner här nu, med samma tyngd som gamla dykardräkter. det smetas ut över kinden och dras in i näsan, som diamanter, men fastnar på halva vägen ner genom den värdelösa kroppen. den är också som en diamant. precis som orden om vilka frukter jag har liknat genom åren.

skärsår över lungorna. så känns det att sakna dig.

2 comments
  1. Skrv said:

    Ok nu blir det här en skitkonstig kommentar men jag bara måste skriva något innan jag klickar ner och fortsätter med det jag borde. Istället för att plugga klickade jag planlöst omkring på Instagram, och hittade på vis hit via Lady Dahmers kommentarsfält. Jag måste fortfarande plugga så jag har bara hunnit skumma igenom lite snabbt, men flera formuleringar är så precisa att det känns som om det är mina upplevelser formulerade med ord som hade kunnat varit mina om jag hade kunnat uttrycka mig så. Typ ”Skärsår över lungorna. Så känns det att sakna dig”. Och så sanningskommissionen på det, som jag älskar att läsa om!
    Det var häftigt. Jag önskar att internet var mer av sånt här!

Kommentera

