han sa han kände mig

flämtade

framför

det fanns ingenting där, flagor på väggarna, jag har älskat så mycket olika
hur gör du med dina drycker? det värker i huvudet
jag får ont i tänderna
du glittrar,
jag var ute och det eskalerade, fingertrummandet
vårluften, gissa vad som hände efteråt? utan att vara täckt drömde jag?
om samma sak
som hade hänt
ja, framför dig
gömmer i munnen, i tysta rörelser, instruktionerna från filmen

du räddade mina fåglar, kom inte tillbaka men berätta mer
hade jag vetat någonting om anatomin och himlakropparna därefter
nej jag hade aldrig släppt in mig,
jag hade aldrig skämts nu

vadande genom rester, grötigt spill och halva orden
denna vanan, förlåt, det blir för gammalt för dig

Kommentera

