skriv till andra. i drömmen.

så du åkte dit? några trappor upp och andra färger, minns ingenting blått från bottenvåningen. men resten? är rester i min kropp från vintern innan den största våren, innan språklektionerna. flyter omsorgsfullt inlidad i täcket, inlindad och satt på plats på några plattor bakom buskar utan löv. typiska buskar i mars. typiskt att under fuktiga täcken sova i en grop mellan ett köpcentrum och ett miljonprojekt. hästarna springer rasande ner för slätten och vi märker det med en fläkt genom köksfönstret, du lär mig äta med tänderna, varenda tand, varenda en, utan tårarna

det är en dimma från din mun, inte ånga och kondens utan i utrymmet mellan bokstäver och skiljetecken. jag har stängt munnen och öronen men inte ögonen och porerna, i knävecket och under naglarna. jag har stängt handen. du lägger bilderna strax över höften. jag vill lära känna dig men ni gör samma person i solljuset

Kommentera

