Nonsens

jag älskar dig men jag ser dig inte

en meningsfull hand vilar eller spänner sig, gör underverk eller röjer skog. sammankopplad med lår som skjuter genom fruset vatten. axlar och fotsteg. blodomloppet. har du fällt mellanstora vilda djur med samma sikte som du kan ge skräddaren? och mig, som inte tror sig bli rörd med tång ens.

ber om att få tillbaka dig med ett bortviftande andetag,
det kommer rök ur munnen men du kan inte se den från bergen

vem vill du handla om nu?

en meningsfull hand kan bära och peka, lyfta upp och lyfta bort spärrarna, träna på hållningen och dra med bestämdhet när orden blir för hårda. det finns omständigheter. det finns äktenskap. en meningsfull hand ber om ursäkt med bokstäver eller steg tillbaka,

via trevande fingrar

du viskar. du behöver ingenting. du måste gå nu. ibland överraskas du och drar tillbaka axlarna från den fria marknaden. du älskar ju. du är axlar och armar och blodomloppet och tyget och sömnaden. och den första färgen i mörkt hår. jag bet på naglarna i ett rum större än min lägenhet
under ljuskronan eller vårhimlen
under täcken av svart humor var jag ljus
och jag var där i stormen
bakom armarna som är fjädrar när jag väljer dig välja mig

Kommentera

