Som kampsport till exempel

Om jag skriver vissa ord känns det som att kissa på sig lite. Musklerna släpper greppet, hoppet lämnar kroppen skiftandes mellan varmt och kallt. Balkong, sova i skogen, torkat kött, domkyrka, eller när sångaren i det där bandet viskar kärleksförklaringar med den mörkaste djupaste rösten någon någonsin har hört, då faller det ner. Genom kroppen och ut. Varje minne transformerar mina kroppsdelar, jag står som det där dumma rådjuret i strålkastarljuset och skriker ljudlöst. Luft. Ge mig luft. Ge mig en hammare. Ge mig mer tid att värja mig, jag är iskall om benen.

Kommentera

