Titulerad

Det känns så innerligt och intensivt. När jag snuddar vid det så brister hinnan direkt, kopplingen till allt jag trycker undan görs med en hastighet som får ljusets egna att mörkna. Och så mycket annat också. Jag kan gråta för föräldrar med famnar av döende barn men inte bara för att jag är mor, eller för utsatta kvinnor för att jag är kvinna. Mina vattendepåer är fyllda och saknar botten. Det finns så mycket bild och text och film och färg och form som jag medvetet och med en elefants styrka trycker tillbaka ner i djupet. När jag väl börjar gråta går det bara att urskilja en enda känsla; jag kommer aldrig sluta.

Kommentera

