Väntar på

Hur kan du se på mig på sättet du ser på mig?

Idag har jag skurat hörnen i köket och sorterat lådor under sängen. Ingenting för dig. Förlåt.

Idag har jag pratat om detaljerna i mina uträkningar av hur bra vi kan ha det,

det behandlade mirakel konsekventa vidunder stabilitet

Jag slickade långfinger efter långfinger med vaniljsocker och vek tyghög efter tyghög. Ett hårstrå i mitt öga, jag vred på ryggmusklerna i trappan, det finns ingen doft kvar någonstans och ingenting låter som du. Så du får komma tillbaka nu. Du måste nog.

Jag kan inte räkna men du måste

Kommentera

