Du och matematiken

Signalen gick inte bara av, den stred sakta fram genom huvudet för att ingen skulle förstå hur, varför och när den dök upp för första gången. Den skulle bara ljuda, sinnesförslöande

Men jag vet. Det var den nittonde, en tisdag och där var signalens första rikting, testljudet, jag såg den byggas och blev varm och blöt. Så nyfiken att min hårbotten svider; så generad är jag nu när jag ser de vita linjerna runt min tydlighet

och från mig strålar färgen. Spikrakt ut, tills allt grumligt vatten som är andra ljud inte längre stör mig. Det är äckligt men det har mig, tacksam

Kommentera

