Troskyldig, pest, hemlighet

kära gabriel,

tack för texten om bröllopet. jag kan inte föreställa mig en vackrare fest, förhoppningsvis blir den min en dag. alla blommor, hur brudens klänning för tankarna till fjärilsvingar, ljuset från männens ansikten när de för en dag inte behöver slåss. du glömde berätta var alla djur ska förvaras, men vi överlåter det åt någon som kan göra det på ett fackmannamässigt vis. ingen av oss önskar väl att djuren ska lida, gå under i sjukdomar värre än de som för tillfället härjar på motorvägarna i europa.

oavsett om man möts som mycket unga eller mycket gamla, blir man tvingad till realism då? eller kan man vandra magiska genom livet, hela livet, tillsammans, och kanske sluta nedsvärtade och illaluktande men ändå i vetskap om att längre perioder delen skedde i värdighet? måste tiden sluta, och sluta illa?

jag tänker att du en gång kanske tänkte som jag; prata inte med mig om du inte vet vad jag kan göra med kärleken, eller vad det kan göra med mig. det var så allt började, jag hoppas det inte innebär att våra liv slutar i ensamhet.

tillgivet
s

Kommentera

