Triumfen

Det finns historier om andra människor
som somnat på andra bröstkorgar än min
Som med större ögon stirrat in i mig men inte
in i den oändlighet som är min kärlek
Dina darrar inte heller av rädsla, så som jag inför döden,
De kiknar av skratt
Så varför berätta om något annat än dig?
Jag stryker hellre dina armar, kläder
även om det inte är nödvändigt för din hälsa
Bäddar ner våra kroppar under krusbär, lingon, fet yoghurt
Sötade med ömhet och honung somnar vi som segrare
när alla andra vunnit i vakna timmar
När de lägger länder under sina fötter lägger du din hand
över min halspulsåder,
för att där
för att jag
är din bästa plats

Kommentera

