Maj 1

Oron strålade mellan läpparna när de log och svarade på varje fråga. Som de alltid funnits där. Ögon som grönt gräs. Gräs som torrt och vasst gnider sig mot metall. Samma prasslande ljud i ögonen vill inte att du ska gå och vill inte att du ska stanna. Åsikten kommer inte lysa genom för det är bestämt sedan tidigare. Ärligt talat i förhållande till äran. ”När du ska gestaltas använde jag tidigare det du vill att vi ska se. Du har inte givit mig någon personlig syn, jag har inte tilldelats en unik bild. Så för att visa hela världen det du inte släpper ifrån dig avslöjas nedan hur du luktar. Det var därför jag undvika rengöring under fyrtioåtta timmar. Så det inte skulle ske några misstag. Händerna var okej då dessa kom att uteslutas ur rapporten.” ”För att de rörde vi dig?”. ”För att de rörde vid mig”. ”Och din lukt är inte en del av mig?” ”Min lukt är inte en del av dig”

Kommentera

