Är du redo, är du stark nog

dagen börjar med en brasa. det är lätt att tända en eld men jag kan inte stå här och tända timme ut och timme in. jag måste äta en frukt och börja koka vatten. för att kunna dricka. skölja mat och händer. vattnet tar jag strax utanför dörren i form av den snö som kommer ligga länge. nu har den ätit upp sig ända till dörrhandtaget. nästan. det är därför jag måste börja dagen med att koka den, all kyla har satt stopp i vattenledningarna. minns inte om kranarna ska lämnas öppna eller stängda. jag kokar snön. för säkerhets skull! jag kan ju inte tvätta mitt barnt rent i äppeljuice. eller mjölk. det blir en kladdig yta han inte förtjänar.

till sommaren är jag inom synhåll igen, vi ses då

Kommentera

