Bestyrka mig

du hörde vartenda ord, du kan inte
undvika någonting längre.
våran tråkiga början blir långa nätters absoluta fullkomlighet
vore du mina händer skulle jag…

nästa dag ett steg längre
en rot i ekvationen, du förstår inte termerna,
jag ser inte lösningen men takten ökar trots allt.
stirrar med slutna ögon, sminkade
någon har duschat lite längre
för någon annan
vore du mina händer skulle jag!

ett ögonblick med himlakroppar över ditt huvud
flera tusen, och du minskade avståndet
mellan mig och min höga stämma
mellan dig och den hårda handen, marken

vore du mina händer skulle jag slicka
varje finger rent från blod
vore du, skulle jag
alltid ha vantar, värma dom på magen, visa upp hela världen

Kommentera

